Na topie

Shimano wprowadza do oferty nową grupę osprzętu XTR – M9000

Kwiecień 14th, 2014 | by Sylwester
Shimano wprowadza do oferty nową grupę osprzętu XTR – M9000
Aktualności
0

Japońska firma Shimano zaprezentowała nowy osprzęt XTR M9000,  to najbardziej zaawansowane komponenty dla rowerów górskich niż te, które były dostępne dotychczas. Całkowicie nowa linia XTR dedykowana jest dla wyścigowych rowerów MTB jak i amatorów wolnej jazdy. Shimano wykorzystuje swoje 22-letnie doświadczenie w inżynierii produkującej najwyższą jakość komponentów rowerowych w branży a M9000 oferuje wyrafinowane i sprawdzone rozwiązania zaprojektowane dla maniaków ekstremalnej jazdy.

W skład grupy M9000 wchodzi 11 rzędowa kaseta CS-M9000 o przełożeniach 11-40T. Opiera się ona na aluminiowym pająku, a poszczególne zębatki zostały wykonane z tytanu lub hartowanej stali. Zaś ultra cienki łańcuch CN-HG900-11 dostosowany jest do 11 rzędowej  kasety, wykonany w technologii Sil Tec, która poprawia smarowanie i zmniejsza opór pracy.

kasetaXTR9000-1

Piasty nowego zestawu będą dostępne w trzech modelach:

– HB-M9010 – przednia, dedykowana do hamulców tarczowych, oś 15mm E-thru

– FH-M9010 – tylna, dedykowana do hamulców tarczowych, oś 12mm E-thru

– FH-M9000 – tylna, dedykowana do hamulców tarczowych, oś QR

Przerzutka tylna RD-M9000 przystosowana do obsługi 11 rzędowych kaset wykorzystuje unowocześnioną technologię Shadow RD+  zwiększającą napięcie łańcucha. System pozwala na bezproblemową jazdę w ciężkim terenie i efektywną zmianę przełożeń. Zaletą RD-M9000 jest zmieniony kształt zębów kółek, który dostosowano do wąskiego łańcucha oraz częściowo karbonowy korpus,  który zmniejsza masę komponentu.

przezutkaM9000-GS4

Przerzutka przednia FD-M9020 w której poprawiono efektywność oraz siłę zmiany przełożeń, dzięki czemu wrzucanie dużej tarczy ma pochłaniać mniej energii oraz jeszcze mniej czasu niż dotychczasowy model XTR-a. Przerzutka kompatybilna jest z tradycyjnymi modelami montażowymi D-type oraz E-type.

Przeżutka przednia

Mechanizm korbowy FC-M9000-1 wykonany w technologii Hollowtech II. Korby mają niższy niż dotychczas współczynnik Q-factor (158mm), który z założenia jest nieco bardziej efektywny podczas ostrego ścigania. Masa układu to 664 gram  (bez środka suportu) i jest kompatybilny ze wszystkimi nowymi zębatkami XTR.

Mechanizm korbowy