Na topie

Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?

Marzec 4th, 2019 | by BikePRO.pl
Jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć?
Ciekawostki
0

Chcesz zrzucić trochę kilogramów? Lubisz rowerowe wycieczki? Dowiedz się, jak jeździć na rowerze, żeby schudnąć.

Jazda rowerem a odchudzanie

Utrata zbędnych kilogramów bez efektu jo-jo to zasługa przede wszystkim zdrowej diety i wysiłku fizycznego. Jeżeli nie przepadasz za joggingiem, alternatywą może być dla Ciebie jazda na rowerze. Dzięki systematycznemu treningowi nie tylko schudniesz, ale także wyrzeźbisz mięśnie nóg i pozbędziesz się cellulitu. Systematyczny trening na rowerze pozwoli także na poprawę stanu zdrowia. Aby Twoja sylwetka zyskała sportowego wyglądu musisz jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach związanych ze sposobem jazdy i intensywnością treningu.

Jak schudnąć na rowerze?

Systematyczność i dyscyplina

Odchudzanie jest procesem. Oznacza to, że jeden solidny trening nic nie zmieni. Wysiłek fizyczny musi być powtarzany regularnie, najlepiej codziennie. Spalanie tłuszczu rozpoczyna się dopiero po 20 minutach treningu, dlatego jazda na rowerze powinna trwać przynajmniej 30 – 40 minut. Godzina jazdy na rowerze to około 400 spalonych kalorii. Jeżeli zależy Ci na utracie wagi, Twoja jazda może być wolna, ale długa. Pamiętaj, aby podczas wysiłku uzupełniać płyny.

Proste trasy

Aby trening przyniósł zamierzone efekty jazda powinna być stabilna. Unikaj zatem wzniesień i pagórków. Jazda pod górkę pozwoli Ci wyrzeźbić mięśnie, ale niekoniecznie pozwoli spalić tłuszcz. Wybierz taką trasę, na której będzie można osiągnąć stabilną prędkość i równe tempo.

Trening interwałowy

Trening interwałowy to kolejny sposób na pozbycie się nadprogramowych kilogramów. Polega na zmianie tempa z umiarkowanego na bardzo intensywne. Po 20 minutach spokojnej i jednostajnej jazdy należy jak najszybciej zacząć pedałować aż do momentu „utraty sił”. Następnie należy powrócić do pierwotnego tempa i za jakiś czas znów przyspieszyć. Tego rodzaju trening wymaga jednak odpowiedniego przygotowania, a przede wszystkim solidnej rozgrzewki.

Właściwa dieta i odpoczynek

Bardzo istotnym elementem odchudzania jest zdrowe odżywianie i odpoczynek. Twoja dieta powinna być bogata w warzywa i owoce. Unikaj natomiast fast foodów, niezdrowych tłuszczy i słodyczy. Dobrą praktyką po intensywnym treningu jest także przekąska, która dostarczy organizmowi węglowodanów niezbędnych do odbudowy mięśni. Podczas odchudzania należy pamiętać o wypoczynku. Podczas snu zachodzi bardzo dużo procesów regeneracyjnych. Dzięki temu masz siłę na kolejny trening, a widoczne efekty przychodzą o wiele szybciej!

BikePRO.pl

O autorze

BikePRO.pl to portal rowerowy stworzony przez miłośników dwóch kółek. Dzięki nam przeczytacie ciekawe artykuły, dowiecie się co nowego dzieję się na rynku a także zaczerpniecie ciekawych porad.